نوشته شده توسط : احمدی
نحوه بررسی استعلام کد اقتصادی اشخاص حقوقیاستعلام کد اقتصادی اشخاص حقوقی به این صورت است که پیش از صدور فاکتور، فروشنده یک کالا بایستی اطلاعات خریدارشامل کد اقتصادی و شناسه ملی شرکت طرف معامله را بررسی نماید. نمونه کد اقتصادیدر واقع کد اقتصادی یک شماره 12 رقمی می باشد که برای شناسایی واحد مربوطه به کار می رود. نمونه کد اقتصادی 12 رقمی را می توان در صدور کارت بازرگانی مشاهده نمود. از دیگر موارد کاربرد کد اقتصادی می توان شرکت در مناقصات و مزایده ها واخذ قرار داد با شرکتهای دیگر، همینطور باز کردن حساب را نام برد. اخذ کد اقتصادی جدید• مراجعه به سابت سازمان امور مالیاتی بعد از دریافت رمز و کد کاربری مراحل اول و دوم مجدد تکرار شده و وارد سامانه ثبت نام کد اقتصادی می شویم. شرکت حسابداری دانا محاسب خدماتی از قبیل استعلام کد اقتصادی، استعلام صحت اقتصادی شرکتها، دریافت کد اقتصادی شرکت از طریق اینترنت را برای مودیان به صورت رایگان انجام می دهد.در زیر به برخی خدمات دیگر موسسه حسابداری اشاره می نماییم: خدمات موسسه حسابرسی• مالیات عملکرد :: بازدید از این مطلب : 14 نوشته شده توسط : احمدی
شرکت حسابداری در کرجاز جمله موسسات معتبر در جهت رسیدگی به امور مالی شما و همچنین حسابداری صورتهای مالیاتی موسسه حسابداری در کرج است. این موسسه همواره در تلاش است تمامی راهکارهای لازم را ارائه دهد تا شما بتوانید به آنچه مد نظر دارید دست یابید. آموزش دفتر نویسی در حسابداریاز خدمات برتر این شرکت حسابداری ، آموزش دفتر نویسی در حسابداری است. دفاتر قانونیو اما دفاتر قانونی به چه دفاتری می گویند؟ لیست موسسات خدمات مالی و حسابداری• موسسه حسابداری و مالی و مالیاتی دانا محاسب فکور خدمات حسابداری در کرج• نوشتن دفتر کل • ارائه انواع حسابداری از جمله : :: بازدید از این مطلب : 12 نوشته شده توسط : احمدی
ترتیب نوشتن حسابها در دفتر کل
برای اینکه روش ثبت و ترتیب نوشتن حسابها در دفتر کل را یاد بگیریم ابتدا باید بتوانیم رویداد های مالی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنیم و حسابهای بدهکار و بستانکار را از هم به خوبی تشخیص دهیم و بتوانیم آنها را شناسایی کنیم. پیش از بیان روش ثبت و نوشتن دفاتر روزنامه کل لازم می بینیم
روش ثبت و نوشتن دفتر کلاگر بخواهیم به صورت ساده دفتر کل را شرح دهیم باید بگوییم دفتر کل دفتری است که هر صفحه آن :: بازدید از این مطلب : 16 نوشته شده توسط : احمدی
نمونه دفتر کل حسابداری
دفتر کل:دفتری است که در آن حساب ها پس از طبقه بندی، به صورت جداگانه در آن نوشته و ثبت می شود. این حساب ها می تواند به صورت کارت ها و اوراق آزاد یا صفحاتی از یک دفتر باشد. قابل ذکر است که در قانون تجارت ایران، استفاده از کارت به عنوان دفتر کل، مجاز نیست. مرسوم ترین فرم حسابهای دفتر کل، در واقع همان فرم تی (T) می باشد که هرکدام از طرفین آن به تعدادی ستون تقسیم شده و از تعدادی قسمت اصلی به شرح زیر تقسیم میشود: عنوان حساب:نام و شماره حساب مذکور، در بالای صفحات یا کارتهای مربوط به هر حساب نوشته میشود. ستون تاریخ:در این ستون تاریخ وقوع معاملات که همان تاریخ ثبت شده در دفتر روزنامه است، ثبت میشود. این ستون هم مانند ستون تاریخ در دفتر روزنامه، به دو ستون جداگانه برای روز و ماه تقسیم میشود. تاریخ سال در زیر کلمه تاریخ و تاریخ ماه را باید فقط در اولین سطر هر صفحه یا آغاز ماه جدید و تاریخ روز را برای کلیه اقلام تکرار کرد. ستون شرح:معمولا در ستون شرح مختصری از معاملات نوشته میشود. البته برخی از حسابداران تنها به نوشتن عبارت "به شرح دفتر روزنامه" بسنده می کنند. ستون عطف:در ستون عطف شماره صفحه دفتر روزنامه در مقابل هریک از اقلام ذکر شده ثبت می شود. ستون مبلغ:دو ستون مبلغ در این فرم، یکی برای مبالغ بدهکار در سمت راست و دیگری برای مبالغ بستانکار در سمت چپ وجود دارد. باید به این نکته توجه کرد که انتقال اعداد از دفتر روزنامه به حساب های مرتبط در دفتر کل به منظور طبقه بندی فعالیت های مالی می باشد. چند نمونه دفتر کل حسابداری:
[caption id="attachment_6331" align="aligncenter" width="1295"] نمونه دفتر کل حسابداری[/caption]
[caption id="attachment_6332" align="aligncenter" width="600"] نمونه دفتر کل حسابداری[/caption]
[caption id="attachment_6334" align="aligncenter" width="700"] نمونه دفتر کل حسابداری[/caption]
[caption id="attachment_6335" align="aligncenter" width="1000"] نمونه دفتر کل حسابداری[/caption]
:: برچسبها: شرکت حسابداری، موسسه حسابرسی، خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی , :: بازدید از این مطلب : 15 نوشته شده توسط : احمدی
آموزش دفترنویسی در حسابداری: هر موسسه، شرکت و سازمانی که مشمول پرداخت مالیات باشد موظف است از سازمان امورمالیاتی، دفاتر قانونی خود را جهت تحریر کلیه فعالیت های مالی خود تحویل گیرد.
آموزش دفترنویسی
آموزش دفترنویسی در حسابداری:هر موسسه، شرکت و سازمانی که مشمول پرداخت مالیات باشد موظف است از سازمان امور مالیاتی، دفاتر قانونی خود را جهت تحریر کلیه فعالیت های مالی خود تحویل گیرد. این دفاتر که به نام دفاتر قانونی شناخته میشوند شامل سه دفتر (روزنامه، کل و مشاغل) می باشد. از صفحه اول تا آخر دفاتر شماره گذاری شده و با قیطان سفید به هم متصل و با مهر سربی سازمان امور مالیاتی کشور پلمپ شده است. موارد لزوم:1- با روان نویس یا خودکار مشکی نوشته شود (بهتر است ابتدا با مداد نوشته و روی آن را با خودکار پررنگ نماییم). 10- جمع ستون بدهکار و بستانکار می بایست یکسان شود و زمانی اینگونه نیست که کل سند در یک صفحه درج نشود و به صفحه بعد منتقل شود. [caption id="attachment_5560" align="aligncenter" width="700"] آموزش دفترنویسی[/caption]
اگر میخواهید این کار را حرفه خود کنید حتما دستورالعمل زیر را اجرا کنید. در زیر شما را با ۳ گام مهم تحریر دفاتر قانونی آشنا خواهیم کرد.
گام اول:اقدامات مهم قبل از تحریر دفاتر قانونیدر اولین گام شما باید با تکنیکهای زیر آشنا باشید: نحوه تعدیلات سنواتی، محاسبات ثبتی سود و زیان در سند بستن حسابهای موقت، نحوه استخراج سود انباشته سال جاری و انتقال به سود انباشته مندرج در ترازنامه همراه با ثبت صحیح طرف بدهکار و بستانکار، تسلط کامل بر مانده گیری حسابها طبق طبقه بندی استاندارد تمامی حسابها، تسلط کامل برایجاد ذخایر کوتاه مدت و بلندمدت مانند ذخیره مالیات عملکرد و ارزش افزوده،محاسبات و صدور سند حسابداری مربوط به عیدی و سنوات در پایان سال، استعلام طرف حسابهای بدهکار و بستانکار و اخذ تاییدیه جهت تطابق. گام دوم:اقدامات حین تحریر دفاتر قانونیمهمترین کار شما در این گام،ثبت کلیه رویدادها طبق گزارشات سیستم است. شما قبلا در مهلت مقرر دفاتر را دریافت کرده اید و در هر هفته با حوصله و دقت شروع به تحریر دفاتر می کنید. حالا با چندین بار مطالعه ایین نامه به همراه تمرین در دفتر چک نویس و پیاده سازی کامل گام در مرحله اول باید مهمترین صورتهای مالی را هم طبق استانداردهای حسابداری بدست اورید. در این مرحله گام آخر انتخاب خودکار مناسب است که پیشنهاد می کنیم اگر برای اولین بار است که وارد دنیای تحریر دفاتر میشود بهیچ عنوان از روان نویس و یا خودنویس استفاده نکنید و صرفاً از خودکارهایی که جوهر پس نمی دهند شروع کنید. در آخرین گام هم باید با برنامه ریزی روکش اسناد حسابداری قطعی شده را با ضمائم و پیوست کنترل کنید تا آماده مرتب سازی فیزیکی در زونکن های شماره دار شوند. همچنین قبل از ابلاغ کارشناس مالیاتی خود می توانید گزارشات زیر را کنترل و آماده کنید: تراز کل و معین چهار ستونی، گزارش موجودی انبار، زونکن صورت مغایرت بانکی ماهانه، گزارش بدهکاران، گزارش بستانکاران به همراه آگهی های قابل توجه هیات مدیره می باشد. :: بازدید از این مطلب : 10 نوشته شده توسط : احمدی
اهمیت خدمات حسابداریخدمات حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات حسابداری• مشاوره مالیاتی شرکت حسابداریبا اعزام حسابدار به شرکتها وموسسات دیگر نیازی به استخدام حسابدار مستقل نداریم. :: برچسبها: شرکت حسابداری، موسسه حسابرسی، خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی , :: بازدید از این مطلب : 12 |
|
آرشیو مطالب آخرین مطالب پیوند های روزانه مطالب تصادفی مطالب پربازدید چت باکس
تبادل لینک هوشمند پشتیبانی LoxBlog.Com
|