نوشته شده توسط : احمدی

راهنمای پیش ثبت نام کد اقتصادی

زمانی که شرکت ها و موسسات یا هر شخص حقیقی و یا حقوقی اقدام در دریافت کد اقتصادی می نماید.
پس از آن برای پیگیری پیش ثبت نام کداقتصادی باید اقدام نماید تا کد اقتصادی را به موقع اخذ نماید.
در زیر به شرح مختصری از مراحل ثبت نام کد اقتصادی می پردازیم.

پیش ثبت نام کد اقتصادی

پیش ثبت نام الکترونیک

در مرحله نخست جهت دریافت کد اقتصادی باید ثبت نام نماییم.
در این مرحله اطلاعت پایه از اشخاص گرفته می شود.
پس از تکمیل اطلاعات شخصی و فشردن کلید نهایی ثبت نام تمام می شود.
ولیکن بعد از آن ظرف مدت حداکثر هفت روز باید اطلاعات را تایید نمایید.
در غیر اینصورت پرونده حذف خواهد شد.

صحت سنجی اطلاعات

در این مرحله اطلاعات ثبت شده توسط متقاضی از طرف منابع مختلف سازمانی استعلام می شود.
پس از بررسی کامل اطلاعات چنانچه مغایرتی دیده شود با پیامک به متقاضی اطلاع داده می شود.
در این صورت متقاضی بایستی به سامانه پیش ثبت نام مراجعه نماید.
مجددا در این مرحله ثبت نام کد اقتصادی را کامل می نماید.

تولید و ارسال اطلاعات کاربری

اگر پیش ثبت نام کد اقتصادی مورد تایید واقع شود یک نام کاربری و کلمه عبود ارسال می شود.
اطلاعات مورد نیاز از طریق پیامک برای اشخاص ارسال می گردد.
این اطلاعات کاملا محرمانه است و مسئولیت سوء استفاده از آن بر عهده فرد است.

ثبت نام الکترونیکی

با داشتن اطلاعات کاربری وارد سامانه می شوید.
اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی در این مرحله در سامانه تکمیل می شود.
پس از تکمیل یا ویرایش اطلاعات تایید نهایی را انتخاب می نماییم.

رسیدن به مرحله نهایی 45 پس از اعتبار سنجی و میدانی اطلاعات

در مرحله نهایی تمام یاطلاعات از مرحله ثبت نام تاکنون مورد بررسی قرار میگیرد.
چنانچه نیاز به اصلاح داشته باشد به صورت پیامک ارسال می شود.
در نهایت اطلاعات مورد تایید سازمان قرار میگیرد.
پس از آن به مرحله نهایی 45 می رسیم.
در این مرحله امکان ارسال اظهارنامه الکترونیک و همینطور استفاده از دیگر خدمات امکان پذیر می شود.

موسسه حسابرسی

شرکت حسابرسی دانا محاسب فکور با داشتن سالها تجربه در این زمینه در زمینه های مالی و مالیاتی و ... در جهت استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها، استعلام کد اقتصادی، ثبت نام اینترنتی کد اقتصادی و پیگیری آن، شما عزیزان را یاری می نماید.پیگیری پیش ثبت نام کد اقتصادیپیگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

 

فرم خام اظهار نامه

اظهارنامه مالیاتی چیست

اظهارنامه در واقع سندی عادی است که به شکل رسمی به فرد دیگری ابلاغ می شود.
اظهارنامه سند عادی است.
اما شیوه ی اطلاع رسانی آن به شکل رسمی می باشد تا امکان اثبات این اطلاع رسانی و یا چیزی که تسلیم او نموده ایم وجود داشه باشد.
از اوراق قضایی بسیار پر کاربرد اظهارنامه است.
زیرا بسیاری از مردم در مسائل حقوقی به شکل های مختلف با آن مواجه میشوند.

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی

افراد برای مطالبه حق خود گاهی می توانند از طریق شفاهی به حق خود برسند.
اما گاهی باید این طلب حق به شکل کتبی و در قالب اظهارنامه باشد تا فرد بتواند به حق خویش دست یابد.
البته لازم به ذکر است که تنظیم اظهارنامه فقط به منظور مطالبه حق نمی باشد.
ممکن است هرفردی هر نوع اظهاری مربوط به معاملات، روابط و یا تعهدات خود با طرف مقابل از راه و روش کاملا رسمی اطلاع دهد.
در این صورت به تهیه و تنظیم اظهار نامه می پردازد.
البته مطالبان حق زمانی به حق خود دست می یابند که طرفین به توافق رسیده باشند و یا بر اساس قانون و عرف زمان مطالبه فرارسیده باشد.

برای دانلود فرم خام اظهارنامه روی آن کلیک نمایید.

 

آموزش تنظیم اظهارنامه مالیاتی

در آموزش تنظیم اظهارنامه مالیاتی نکاتی را باید رعایت کنیم که در زیر به آنها اشاره می نماییم

• در تنظیم اظهارنامه باید سعی شود که از الفاظ و کلمات بصورت کوتاه، مختصر، دقیق و بدون ابهام استفاده شود.
• از الفاظی که خارج از نزاکت است استفاده نشود.
زیرا در این صورت امکان دارد اظهارنامه پذیرفته نشده و ارسال نشود.
• اسناد ،چک و یا قراردادی که همراه با اظهارنامه ارسال میگردد، باید در متن تنظیمی اظهارنامه محل نگهداری، شماره و یا مشخصات ظاهری آن ذکر گردد .
• در تنظیم متن اظهارنامه باید به افرادی مجرب و کار آزموده در این زمینه مراجعه نماییم.
زیرا در متن عبارات یا کلماتی امکان دارد به کار رود که به زیان ما تمام شود و متضرر شویم.
ممکن است طرف مقابل از عبارات متن به نحوی استفاده کند که فرصت های لازم از ما گرفته شود.

شرکت حسابرسی

با مشاوره با اهل فن به حقوقتان دست پیدا کنید.
شرکت حسابداری در جهت دستیابی به حقوقتان با مشاوره مالی رایگان و مشاوره مالیاتی رایگان و تنظیم اظهارنامه مالیاتی منظم و دقیق شما را یاری مینماید.اظهارنامه مالیاتی چیست



:: برچسب‌ها: شرکت حسابداری، موسسه حسابرسی، خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

گواهی ارزش افزوده چیست

در نظام مالیاتی چنانچه شخص حقیقی و یا حقوقی بخواهد شروع به فعالیت کند بایستی مجوز فعالیت اخذ نماید.
یکی از این مجوز ها گواهی ارزش افزوده می باشد.
بسیاری از فروشندگان بدون اینکه بدانند از خریداران کالا یا اجناس مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می نمایند.
این کار باید با داشتن مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده صورت گیرد.
در غیر این صورت این مبالغ از صورت حساب فروشندگان کالا در نهایت کسر می گردد.
دریافت مبلغ ارزش افزوده تنها با داشتن گواهی نامه ثبت نام ارزش افزوده و با در دست داشتن مجوز سازمان ارزش افزوده قانونی می باشد.

دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

پس از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه برای دوره سه ماهه مالیاتی بر ارزش افزوده نامه ای بنا به درخواست سازمان تنظیم نموده و جهت دریافت مجوز اقدام می نماییم.
قابل توجه است که در برخی موارد سازمان اشخاص را به داشتن تاییدیه ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم الزام می دارد.
طبق قوانین وضع شده سازمان هر شخص حقیقی یا شخص حقوقی در پایان دوره 3 ماهه بایستی لیست خرید و فروش های خود در نرم افزار online یا ofline ثبت نام نموده و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزود را اخذ نماید.
در غیر این صورت هیچ گواهینامه ای برای آنها صادر نمی گردد. تمدید گواهی نامه ارزش افزوده نیز از طریق همین سایت صورت می پذیرد.

مراحل ثبت نام گواهی ارزش افزوده

ثبت نام اولیه شرکت
تهیه و تنظیم مدارک ارزش افزوده به همراه برگ ثبت نام اولیه
پس از دریافت رمز عبور مرحله دوم ثبت نام آغاز میگردد
ارائه کلیه مدارک بالا به اداره دارایی و ارائه سه ماهه های سالهای پیش از تاسیس به همراه برگ اول و دوم ثبت نام، شناسه کاربری و رمز دوم ، کلیه قراداد ها جهت ثبت نام در مرحله آخر و صدور گواهی نامه ارزش افزوده

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

• وکالتنامه
اخذ کد اقتصادی
• کد پستی پیمانکار
• مجوز فعالیت شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• آگهی تاسیس شرکت
• آدرس پیمانکار به طور کامل
• کد پستی دفتر و یا محل فعالیت یا منزل
• تلفن ثابت و ثابت پیمانکار و یا مدیر عامل
• کپی مدارک از جمله کارت ملی و شناسنامه شرکا

مدارک ثبت نام نهایی ارزش افزوده

• کد شعبه
• نام شعبه بانک
• اخذ کد اقتصادی
• شماره حساب
• نام بانک شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• کد پستی و آدرس رئیس هیأت مدیره
• مدارک آخرین شرکا شرکت یا اعضا آن

موسسه حسابرسی

شرکت حسابرسی و حسابداری دانا محاسب فکور جهت ارائه اطلاعات در زمینه دریافت گواهی ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مالی رایگان، ثبت نام ارزش افزوده، تمدید گواهی ارزش افزوده، ثبت نام اینترنتی گواهی ارزش افزوده، استعلام کد اقتصادی شرکتها و پیگیری شماره اقتصادی از طریق سامانه استعلام کد اقتصادی و ... آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

 گزارش فصلی چیست

آیا می دانید گزارش فصلی چیست ؟
آیا از زمان تهیه آن و چگونگی ارسال گزارش فصلی مطلع هستید؟
جهت دریافت اطلاعاتی در این زمینه به سایت مراجعه فرمایید.
اما قبل از هرگونه سوالی باید بدانیم تعریف گزارش فصلی چیست.
تمامی اشخاص اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی طبق قانون مالیات های مستقیم بعد از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی موظف هستند فهرستی از معاملات خود را به طور فصلی و در پایان هر فصل به سازمان امور مالیاتی به شکل فایل آماده ارائه دهند.

حسابرسی چیست

در بیان مفهوم حسابرسی باید بگوییم که برای اینکه اشتباهات و هرگونه تخلف موجود در اسناد و مدارک آشکار شود باید اسناد و مدارک مربوط به معاملات و مبادلات مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

نتیجه بررسی حسابرسی طی گزارش حسابرسی به اشخاص ذینفع ارائه می شود.

گزارش حسابرسی چیست

زمانی که حسابرسی به بررسی اسناد و مدارک می پردازد و صحت تمامی اسناد موجود را طبق قوانین وضع شده و استانداردهای حسابرسی و استانداردهای حسابداری تایید و یا رد می نمایند.

سپس نتیجه کار خود را طی گزارشی بصورت گزارش مقبول، گزارش مشروط و ... به هیأت مدیره، سهام داران، بانک ها و دیگر مراکز و سازمان های مربوطه ارائه می دهند.

گزارش حسابرسی مالیاتی مانند نمونه ای از سوی سازمان امور مالیاتی تهیه و جهت ارائه به اداره امور مالیاتی در اختیار مودی قرار می گیرد.

انواع گزارش حسابرسی

• گزارش مقبول (مطلوب- استاندارد- غیرمشروط)
• گزارش مشروط
• گزارش مردود
• عدم اظهار نظر

دلایل تهیه گزارش حسابرسی

• تهیه گزارش حسابرسی و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی
ارائه گزارش حسابرسی به دلیل شرکت در مناقصه ها
• ارائه گزارش حسابرسی به جهت ارتقا رتبه بندی شرکت ها
• ارائه گزارش حسابرسی به دلیل تاییدیه صورت های مالی برای دعاوی حقوقی شرکا
• ارائه گزارش حسابرسی جهت ارائه به بانکها به منظور در یافت تسهیلات بانکی و یا اخذ وام

با مشاوره مالی رایگان و مشاوره مالیاتی رایگان میتوانید آنچه در زمینه مالی و مالیاتی، حسابداری یا حسابرسی نیاز دارید به دست آورید.

مهلت ارائه گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی مالیاتی زمانی مورد قبول واقع می شود که مودی صورت های مالی را با استانداردهای حسابرسی منطبق قرار دهد.

بعد از آن گزارش حسابرسی مالیاتی را همراه با اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا قبل از 3 ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی ارائه می دهد.

گزارش حسابرسی توسط کارشناسان سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار داده می شود.

پس از رفع ابهامات مورد اقدام قرار می گیرد.

موسسه حسابداری

شرکت حسابرسی دانا محاسب خدمات رسانی با بهترین کیفیت را در اسرع وقت به تمامی موسسات و شرکت های حسابرسی و حسابداری ارائه می دهد.
خدماتی از مشاوره مالی رایگان انواع خدمات دیگر از جمله تهیه قرارداد حسابرسی، تهیه گزارش حسابرسی، استعلام کد اقتصادی، اخذ کد اقتصادی، مشاوره مالیاتی و ...
امید است که شما عزیزان را بتوانیم در راستای دستیابی به اهدافتان یاری نماییم.



:: برچسب‌ها: شرکت حسابداری، موسسه حسابرسی، خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

قرارداد حسابرسی

نمونه قرارداد حسابرسی صورت های مالی که در متن آمده در ارتباط با مطالب استانداردها ارائه شده است.

این نمونه قرارداد حسابرسی را میتواند بر حسب شرایط موجود و آنچه مورد نیاز است با مشاوره مالی رایگان و یا مشاور حقوقی تعدیل کنید.

سربرگ موسسه حسابرسی (حاوی نشانی)

عطف به درخواست ( نام واحد مورد رسیدگی)... از این (نام حسابرس)...

برای حسابرسی ترازنامه (واحد مورد رسیدگی)... در تاریخ...

همچنین صورت های سود و زیان، سود( زیان) انباشته و جریان وجوه نقد آن برای سال/ دوره مالی منتهی به تاریخ مزبور.

همراه با یادداشتهای توضیحی مربوط ، این قرارداد بین ... و ... که از این پس به ترتیب " حسابرس " و " واحد مورد رسیدگی " نامیده می شوند با شرایط زیر منعقد می گردد.

ماده 1 : موضوع قرارداد

حسابرسی صورت های مالی یاد شده دربالا با هدف اظهار نظر درباره آنها.

ماده2 : تعهدات موسسه

انجام حسابرسی صورتهای مالی برطبق استاندارهای حسابرسی.

این استانداردها عملیات حسابرسی را چنان برنامه ریزی و اجرا می نمایند که سبب می شوند از هر اشتباه و یا تحریفی با اهمیت در صورتهای مالی، اطمینانی معقول بدست بیاید.

حسابرسی شامل رسیدگی نمونه ای به شواهد پشتوانه مبالغ و اطلاعات مندرج در صورتهای مالی می باشد.

به طوری که با سایر رسیدگی ها مبنایی معقول برای اظهارنظر نسبت به صورت های مالی فراهم آورد.

گزارش اشتباهات یا تحریف های با اهمیت که در صورت های مالی کشف می شود.

به دلیل انجام رسیدگی ها بر اساس نمونه گیری و همینطور دیگر محدودیت های ذاتی حسابرسی و همچنین محدودیت های ذاتی هر نوع سیستم حسابداری و کنترل داخلی، این خطر غیر قابل اجتناب وجود دارد.

بعضی از اشتباهات یا تحریفهای با اهمیت در صورتهای مالی، کشف نشده باقی بماند.

اظهارنظر درباره صورتهای مالی ( گزارش حسابرس ).

حسابرس با توجه به استانداردهای حسابرسی و بر اساس نتایج رسیدگی های به دست آمده،حسب مورد،نظر یا نتیجه مقبول، مشروط، مردود یا در موارد وجود محدودیتها و ابهامات اساسی، عدم اظهارنظر ارائه می کند.

گزارش جداگانه ای جهت ارائه نقاط ضعف با اهمیت در سیستمهای حسابداری و کنترل داخلی واحد مورد رسیدگی کشف می شود.

ماده3 : تعهدات شرکت یا موسسه مورد رسیدگی

• ارائه صورتهای مالی تایید و امضاء شده توسط مدیریت واحد مورد رسیدگی حداکثر تا ( تاریخ... / مدت... پس از تاریخ ترازنامه)

• تهیه و ارائه صورتهای مالی مطلوب مستلزم حفظ و نگهداری مدارک کافی حسابداری

• استقرار و اعمال کنترل های داخلی به موقع و مناسب

• انتخاب و بکارگیری روش ها و اصول مناسب حسابداری

اصول حسابداری شامل حفاظت از دارایی های واحد مورد بررسی توسط مدیریت

• ارائه تمامی اطلاعات، اسناد، مدارک و دفاتر اعم از دستی یا سیستمی مورد نیاز برای عملیات حسابرسی.

• ارائه تاییدیه به وسیله مدیریت واحد مورد رسیدگی درباره اطلاعاتی که مرتبط با حسابرسی صورت های مالی باشند

• تامین محل کار، امکانات و تسهیلات به موقع و مناسب و همچنین همکاری کارکنان واحد مورد رسیدگی در تهیه و ارائه صورت ریز تفضیلی مورد نیاز برای اجرای بهینه عملیات حسابرسی.

• پرداخت به موقع صورت حسابهای حق الزحمه حسابرسی.

ماده 4 : مبلغ قرارداد

مبنای تعیین حق الزحمه حسابرسی، مدت کارکرد حسابرسان مامور انجام کار است.

این مبلغ متناسب با پیشرفت کار صورتحساب می شود.

نرخ حق الزحمه ساعتی هر یک از حسابرسان بر اساس تجربه و مهارت و میزان مسئولیتی که به عهده دارند ،متفاوت است.

طبق بررسی های به عمل آمده ،حق الزحمه حسابرسی، شامل ساعات کار مستقیم، سایر هزینه های مستقیم( از قبیل هزینه های فوق العاده ماموریت خارج از مرکز و ایاب و ذهاب ) و سربار قابل تخصیص.

در مجموع به میزان ... ریال برآورده شده و در صورت حساب درج می شود.

در صورتیکه میزان فعالیت و زمان پیش بینی شده حسابرسی تغییری قابل به وجود آید، میزان حق الزحمه جدید به مدیریت اعلام می شود.

هرگونه درخواست، علاوه بر آنچه در قرارداد ذکر شده.

همینطور درخواست گزارش حسابرسی ویژه، درصورت رضایت و قبول درخواست توسط موسسه حسابرسی با حق الزحمه جداگانه انجام می گیرد.

چنانچه انجام حسابرسی مستلزم سفر به خارج از کشور باشد اخذ مجور و سایر اقدامات قانونی توسط شرکت انجام می شود.

پرداخت هرگونه هزینه در این موارد به عهده واحد مورد رسیدگی است.

چگونگی پرداخت حق الزحمه:

1- 50% به عنوان پیش پرداخت در هنگام امضای قرارداد

2- 30% پس از ارائه گزارش حسابرسی ضمنی حسب مورد

3- 20% یا 50% پس از ارائه گزارش حسابرسی نهایی به انضمام سایر هزینه های مازاد ذکر شده در متن مبلغ قرارداد

ماده 5: سایر موارد

• این قرار داد از تاریخ مبادله تا... اعتبار دارد.

• هرگونه اختلاف طرفین قرارداد در اجرای مفاد آن از طریق هیاتی سه نفره حل و فصل می شود.

• هیأتی متشکل از نماینده واحد مورد رسیدگی ،نماینده حسابرس و یک شخص مورد قبول دو طرف، حل و فصل می شود.

• شرکت از هر پرداخت منحصراً میزان 5% مالیات موضوع 104 قانون مالیات های مستقیم را کسر می نماید.

• سپس تعهد می نماید که در مدت مقرر قانونی منحصراً طی یک فیش مستقل به نام موسسه حسابرسی به وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت نماید.

• اصل فیش را حداکثر ظرف مدت یک هفته به موسسه بایستی تحویل دهد.

• در صورت عدم اجرای این قانون و تعهدات ذکر شده در متن قرارداد از طرف واحد مورد رسیدگی، پرداخت تمامی این جرایم به عهده واحد مورد رسیدگی می باشد.

• چنانچه موسسه در جریان حسابرسی به شواهدی برخورد کند که واحد مورد رسیدگی بخش با اهمیتی از فعالیت های خود را منعکس نکرده باشد، شرکت حسابرسی وظیفه دارد قرارداد را فسخ نماید.

در این صورت واحد مورد رسیدگی یا شرکت موظف به پرداخت کل حق الزحمه است.

در مواردی که موسسه حسابرسی وظیفه بازرسی قانونی را به عهده ندارد موضوع قراداد تعدیل می شود.

این قرارداد در تاریخ ...تنظیم و به امضای طرفین قرارداد رسیده است.

شرکت یا واحد مورد رسیدگی ...................

موسسه حسابرسی .............................

شرکت مشاوره مالی و اقتصادی

شرکت مشاوره مالی دانا محاسب فکور با ارائه خدمات فراوان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. خدماتی نظیر:

مالیات، مالیات مستقیم، مالیات غیر مستقیم

انواع خدمات مالی، خدمات مالیاتی

مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی آنلاین

انواع خدمات حسابداری و حسابرسی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات غیر مستقیمی است که مصرف کننده یا همان خریدار آن رابه همراه بهای خرید کالا یا خدمات میپردازد.
جهت ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده بر روی آن کلیک نمایید.
از طرفی دریافت کننده یا فروشنده موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز نماید.
فروشنده هنگام خرید اولیه این مالیات را می پردازد. ولی مصرف کننده محسوب نمیشود.
بنابراین او حق دارد کل مالیات بر ارزش افزوده پرداختی خود را از کل مالیات بر ارزش افزوده های دریافتی کسر کند.
سپس با محاسبه ما به التفاوت ، آنرا به دولت بپردازد.
دولت ها ها از این مالیات دریافتی مصارف ویژه ای دارند.
این مالیات از مهمترین در آمدهای خزانه استانداریها، شهرداری ها و دولت های مرکزی به حساب می آید.
مالیات ارزش افزوده به حساب خزانه دولت مرکزی واریز و از آنجا طبق قانون بین استان ها و شهرها پخش میشود.
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می شود تعلق می گیرد.
استثنا: مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه ای در نظر گرفته باشند.

مالیات بر درآمد مستقیما به میزان سودی که فرد مالیات دهنده کسب میکند بستگی دارد اما سایر مالیات ها به سود و زیان بستگی ندارد و باید پرداخت شود.

بنابراین تمام کالاهایی که نام آنها به تفکیک در قانون آمده مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند باید مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نمایند.
هم اکنون مالیات به ارزش افزوده بر اساس خود اظهاری و اظهارنامه تعیین می شود.
کلیه مشمولین وظیفه دارند در پایان هر فصل یعنی هر سه ماه یکبار با فرجه 15 روزه مالیات بر ارزش افزوده خودرا اظهار نمایند.
درغیر اینصورت با آنها برخورد قانونی می شود.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده

نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9% است.
به این ترتیب هر تولید کننده و فروشنده ای موظف است این 9%را از خریدار دریافت و به حساب دولت واریز کند.
به این معنی که غیر از تولید کننده اصلی، هر واسطه ای موظف است یکبار مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نماید.
در مرحله بعد آن را، از مشتری اش دریافت و به حساب دولت واریز می کند.

موسسه حسابرسی

شرکت حسابداری دانا محاسب فکور جهت راحتی کار مودیان و صرفه جویی در زمان آنان خدمات ثبت نام ارزش افزوده را برای مودیان انجام می دهد.

برای استفاده از خدمات دیگر موسسه می توانید به سایت مراجعه نمایید.

خدمات حسابداری و حسابرسی موسسه

مالیات عملکرد
• خدمات مالی رایگان
استعلام کد اقتصادی
• مشاوره مالی رایگان
• تشکیل پرونده مالیاتی
• مشاوره مالیاتی رایگان
• مشاوره حسابداری رایگان
خدمات حسابداری رایگان
• تهیه اظهار نامه الکترونیکی
• استعلام صحت کد اقتصادی
• خدمات مالی و مالیاتی رایگان
• استخدام حسابدار و اعزام حسابدار
• دریافت کد اقتصادی از طریق اینترنت
استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها
• ارائه مشاوره حسابداری تلفنی رایگان
• ارائه مشاوره حسابداری آنلاین رایگان
• تهیه و تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

قانون مالیات بر ارزش افزوده

مودیان در هر فعالیتی که مشغول هستند بایستی بلافاصله بعد از ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی اقدام به دریافت گواهی ارزش افزوده نمایند. با این گواهی ادامه فعالیت شکل قانونی به خود می گیرد. هر خریداری به هنگام خرید می تواند از پرونده گواهی ارزش افزوده را بخواهد و سپس اقدام به خرید نماید. چنانچه نیاز به اطلاعات قانونی در مورد ارزش افزوده و جرایم ارزش افزوده، استعلام ارزش افزوده شرکتها و ... دارید به سایت قانون مالیات بر ارزش افزوده مراجعه نموده و مطالعه نمایید. جهت دانلود قانون مالیات بر ارزش افزوده بر روی آن کلیک نمایید.

جرایم مالیات بر ارزش افزوده

مودیان مالیاتی اگر به تکالیف وضع شده در این قانون عمل نکنند تخلف محسوب می شود. این مودیان مشمول جریمه ای معادل پرداخت مالیات متعلق و جریمه تاخیر و همینطور جرایمی به شرح زیر می شوند.
• عدم صدور صورتحساب برابر مالیات متعلق به آن
• عدم درج مبلغ درست معادل یه برابر تفاوت مالیات متعلق با آن
• عدم ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک معادل بیست و پنج درصد 25% مالیات متعلق
• عدم ثبت نام مودیان در زمان تعیین شده برابر هفتاد و پنج درصد 75% مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام یا شناسایی مورد مربوطه.
عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی معادل پنجاه 50% مالیات متعلق
• عدم ثبت و تکمیل اطلاعات بر اساس نمونه اعلام شده معادل بیست و پنج درصد 25% مالیات متعلق به آن

موسسه حسابرسی

شرکت حسابداری دانا محاسب در این راستا و در جهت هدایت مودیان عزیز در مسیر درست اقدام به آموزش گواهی ارزش افزوده بوده و برای دریافت گواهی ارزش افزوده و همچنین ثبت نام و پیگیری ارزش افزوده می توانید به این موسسه مراجعه کنید.
شرکت حسابرسی دانا محاسب فکور علاوه بر خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی، خدمات مالی و مالیاتی خدمات بسیاری نیز ارائه می دهد. در زیر به تعدادی از خدمات در این زمینه می پردازیم.

خدمات شرکت حسابداری

• گزارش فصلی ارزش افزوده
ماده 22 گواهی ارزش افزوده
• پرینت گواهی ارزش افزوده
• قانون مالیات بر ارزش افزوده
دریافت گواهی ارزش افزوده
قانون مالیات بر ارزش افزوده
ماده 12 ارزش افزوده
• ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده
• ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده
• پیگیری پیش ثبت نام ارزش افزوده
• پیش ثبت نام گواهی ارزش افزوده
• بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده
بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده
• جرایم مالیات بر ارزش افزوده و ارائه جدول آن
محاسبه مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای خدماتی
پیگیری ثبت نام ارزش افزوده و تکمیل مراحل



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

آموزش صورت معاملات فصلی

جهت آموزش صورت معاملات فصلی ابتدا باید بدانیم صورت معاملات فصلی چیست.
همچنین دانستن اینکه جریمه تاخیر در ارسال معاملات فصلی چگونه محاسبه می شود کمک بسیاری به ما در صرف هزینه می نماید.

صورت معاملات فصلی چیست

سازمان امور مالیاتی جهت رعایت قانون و پرداخت به موقع مالیات راهکارهایی ارائه نموده است.
این راهکارها باعث مشود فرار مالیاتی کمتر رخ دهد.
یا اینکه سبب می شود اشخاص حقیقی و حقوقی به موقع مالیات خود را بپردازند.
یکی از این امور جریمه عدم ارسال به موقع معاملات فصلی می باشد.
بنابراین هر شخص حقیقی و حقوقی وظیفه دارد.

تاریخ ارسال صورت معاملات فصلی

جهت تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی بایستی توجه کنیم تا زمان تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی گزارش صورت معاملات فصلی برایشان ارسال شود.
تا متحمل هزینه هایی مانند جریمه تاخیر در صورت معاملات فصلی نشویم.

جریمه امتناع در معاملات فصلی

چنانچه شخصی از ارائه کد اقتصادی امتناع ورزد، طرف مقابل می تواند کد اقتصادی خود را به همراه اطلاعات شخص مقابل برای سازمان امور مالیاتی ارسال نماید.
در این صورت فقط فردی که از ارائه کد اقتصادی امتناع ورزیده مشمول جریمه خواهد شد.

شرایط جدید معاملات فصلی

امروزه به دلیل پیشرفت علم و فن آوری دیگر نیازی به حضور در ادارات و سازمان ها ازجمله سازمان امور مالیاتی نیست.
این کار نیاز به صرف زمان بسیاری داشت.
اشخاص متحمل هزنه های بسیاری نیز می شدند.
تا اینکه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه ارسال معاملات فصلی به صورت سی دی یا آفلاین و یا به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می شود.
به این شکل در صرف زمان و هزینه بسیار صرفه جویی می شود.

موسسه حسابداری

شرکت حسابداری دانا محاسب فکور از صفر تا صد مراحل اخذ کد اقتصادی و همچنین صورت معاملات فصلی، آموزش صورت معاملات فصلی و بخشودگی جرایم معاملات فصلی را برای شما در کمترین زمان و پایین ترین هزینه انجام میدهد.

حقوق و دستمزد در معاملات فصلی

حقوق و دستمزد به علت اینکه به طور مستقیم و جداگانه مالیات آن اخذ می گردد، در صورت معاملات فصلی ذکر آن لازم نمی باشد.



:: برچسب‌ها: شرکت حسابداری، موسسه حسابرسی، خدمات حسابداری، خدمات حسابرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

دفتر کل حسابداری

دفتر کل دفتری است که حسابها و صورت های مالی بعد از طبقه بندی به طور مجزا در آن نگهداری می شوند.

رایج ترین فرم دفتر کل دفتر کل فرم تی T می باشد.

هر دفتر کل دارای چند ستون است که از چند قسمت اصلی تشکیل شده است.

• عنوان حساب

• ستون تاریخ

• ستون شرح

• ستون عطف

• ستون مبلغ

دفتر کل در واقع قسمتی از حسابداری است که در جهت تهیه صورت های مالی و ترازنامه ایجاد شده است.

هر شخص حقیقی یا حقوقی باید کلیه معاملات خود را لااقل هفته ای یک بار در دفتر کل به شکل جداگانه ثبت نماید.

سپس به بررسی آنها بپردازد.

شرکت حسابداری دانا فکور انواع خدمات حسابداری و مالی را به شما عزیزان ارائه میدهد.

در زیر به تعدادی از آنها اشاره نماییم.

خدمات مالی و حسابداری

• تهیه گزارشات مالی

•مشاوره مالی رایگان

مشاوره مالیاتی رایگان

• مشاوره حسابداری رایگان

• تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی

• عملیات اصلاح و بستن حساب ها

• مشاوره تخصصی حسابداری مدیریت

• اجرای عملیات اصلاح و بستن حسابها

• ارائه راه حل برای حل اختلاف بین شرکا

• تعیین قیمت تمام شده و کنترل خط تولید

• ارائه راه حل های مفید جهت کنترل داخلی

• حسابداری پیمانکاری و رفع اختلافات مالی

• تهیه صورتهای مالی بر اساس اسناد و مدارک

• ارائه گزارش حسابرسی جهت ارائه به بانکها

• پیگیری امور جهت دریافت وام و تسهیلات بانکی

• ثبت و اصلاح تمام اسناد حسابداری جاری و معوقه

• اعزام نیرو جهت حسابداری و مشاور مالی و مالیاتی

• ارائه امور حسابداری مربوط به ورشکستگی حسابها

• انجام امور انبار گردانی و کدینگ کالا و کنترل موجودی

• ارائه سیستم مالی مناسب برای شرکت های تازه تاسیس

• انجام تمامی امور مالی و حسابداری موسسات و شرکت ها

• ارائه امور مربوط به حسابرسی مالیاتی، حسابرسی عملیاتی

• نظارت و پشتیبانی نیروهای اعزامی بطور تمام وقت و پاره وقت

• تهیه دفاتر قانونی بر اساس تحریر دفاتر قانون مالیات های مستقیم

• اصلاح کدینگ نامناسب و طراحی کدینگ بر اساس اصول تعیین شده

• ایجاد سیستم مالی مناسب برای شرکت ها و موسسات با سیستم مالی نا کارآمد

خدمات دیگر شرکت حسابداری دانا محاسب

 

اخذ کد اقتصادی

استعلام کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی از طریق اینترنت



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمدی

ساندویچ پانل دیواری دست دوم از آن دسته مصالحی است که در عین پربازده بودن بسیار مقرون به صرفه می باشد.
با توجه به قیمت ساندویچ پانل ، بسیاری از مشتریان به دنبال ساندویچ پانل دست دوم می باشند.
با استفاده از پانل های دست دوم یا کار کرده تا حد زیادی هزینه ها کاهش می یابد.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم البته در خرید و استفاده با محدودیت هایی مواجه است.
چرا که این مصالح آماده طبق اندازه مورد نظر تولید می گردد در نتیجه استفاده از آن در مکان دیگر با ابعاد متفاوت مسئله آفرین خواهد بود.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم 

ساندویچ پانل دیواری دست دوم

ساندویچ پانل دیواری دست دوم با توجه به این که در چه حد تمیز و سالم باشد قابل استفاده در موارد متفاوت خواهد بود.
ساندویچ پنل ها در انواع ساختمان ها اعم از اداری ، تجاری ، مسکونی و تفریحی کاربرد دارد. ساندویچ پانل دیواری دست دوم با توجه به موادی که در ساختارش استفاده می شود قیمت متفاوتی خواهد داشت.
به عنوان نمونه اگر از فوم پلی یورتان استفاده شده باشد قیمت بیشتر و اگر از پلی استایرن استفاده شود ، قیمت پایین تر خواهد بود.

این که چه مدت از ساندویچ پانل دیواری دست دوم استفاده شده باشد نیز در قیمت آن تاثیر دارد.
این مزیت پانل ساندویچی به حساب می آید که چون توسط پیچ به همدیگر و به سازه ی فلزی از پیش نصب شده متصل می شوند می توان به راحتی آن ها را از هم باز کرده و در جاهای دیگه از آن استفاده کرد.
ساندویچ پانل دیواری دست دوم در انواع ساندویچ پانل پلی یورتان ، پلی استایرن و پشم  سنگ قابل استفاده است.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم را باید از نظر کیفیت آن و قابلیت استفاده بررسی کنید.
از جمله عواملی که در کیفیت این سازه موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان سلامت ورق ساندویچ پنل

ضخامت ورق و فوم پانل

جنس ورق ساندویچ پانل و نیز دانسیته عایق

مزایای ساندویچ پانل دیواری دست دوم

مزایای ساندویچ پانل دیواری دست دوم همان طور که اشاره کردیم ارزان بودن آن ها است.
به علاوه این که قابلیت نصب این پانل های دیواری آسان بوده و تحویل فوری نیز دارند.

ساندویچ پانل دیواری 

پانل دیواری

پانل دیواری در پوشش دیوار استفاده می شود.
ساختار آن همچون انواع دیگر ساندویچ پنل از دولایه ورق فلزی و یک لایه فوم عایق تشکیل شده است.
از بهترین عایق های ساندویچ پانل می توان به پلی یورتان اشاره کرد.
چون این فوم به صورت مایع بوده و بین ورق ها تزریق می شود.
درنتیجه فضای خالی بین ذرات آن وجود نخواهد داشت و میزان هدر رفت انرژی به حداقل می رسد.

 

 



:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل دیواری , ساندویچ پانل دست دوم , پانل دیواری , ساندویچ پانل ارزان , ساندویچ پانل دیواری دست دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()