شرکت مزدا
نوشته شده توسط : احمدی

کمپانی بزرگ مزدا یکی از شرکت های مهم خودروساز کشور ژاپن می باشد که تولید انواع خودروهای سواری نظیر سدان، کراس اور، خودروهای شاسی بلند و خودرو تجاری پیکاپ را برعهده دارد.

 

شرکت خودروسازی مزدا

کمپانی بزرگ مزدا یکی از شرکت های مهم خودروساز کشور ژاپن می باشد که تولید انواع خودروهای سواری نظیر سدان، کراس اور، خودروهای شاسی بلند و خودرو تجاری پیکاپ را برعهده دارد.

شرکت مزدا در سال 1920 با هدف تولید ابزار و ماشین آلات بنیان گذاری شد و از سال 1931 به ساخت انواع خودرو پرداخت. نام مزدا از ریشه اهورا مزدا به دلیل علاقه زیاد آقای جوجیرو ماتوسورا موسس شرکت، به آئین زرتشت الهام گرفته شد و به دلیل تشابهی اسمی نام خانوادگیش با کلمه مزدا، این نام را برای محصولاتی تولیدی خود انتخاب کرد. این برند داخل کشور ژاپن به نام ماتوسا شناخته می شود و بیشتر مردم ژاپن از نام مزدا بی اطلاع هستند.

مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا است که با نام تجاری مزدا شناخته می شود و دفتر مرکزی آن در در شهر هیروشیما کشور ژاپن قرار گرفته است. اولین خودرو مزدا در سال 1960 با چهار چرخ و با نام مزدا 360 روانه بازار شد. کمپانی مزدا در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود.

شرکت خودروسازی مزدا در سال 2006 با تولید یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو در کشور های مختلف دنیا، به یک نامی شناخته شده در عرصه جهانی تبدیل شد و در سال 2011 به عنوان پانزدهمین شرکت بزرگ تولید خودرو در جهان انتخاب شد.

مزدا 929 کوپه اولین محصول مزدا بود که پس از حضور در بازار جهانی خودرو به یکی از اتومبیل های کوچک و پرطرفدار در آن زمان تبدیل شد. وانت های مزدا نیز از همان زمان به بعد در ایران مورد استفاده قرار گرفت.

مزدا از ده 70 با خودروهای سواری و وانت مزدا وارد ایران شد و در سال 1969 رابطه تجاری خود را با گروه بهمن آغاز کرد. گروه بهمن از سال 1338 به مونتاژ وانت مزدا سه چرخ با ظرفیت 200 کیلوگرم پرداخت و از سال 1350 به تولید و مونتاژ وانت مزدا در مدل های 1000 و 1600 مشغول می باشد.

گروه بهمن از آن زمان به بعد، مونتاژ و فروش خودروهای مزدا را ادامه داد و از سال 1378 سواری مزدا را در دو مدل sl 323 و f323 تولید کرد. شرکت از سال 1386 پس از عرضه سواری مزدادر 5 تیپ با موتور1600 سی سی موفق شد تا فروش محصولات مزدا را گسترش داده و خط مونتاژ سواری محبوب مزدا 3 نیو تیپ 4  با موتور 2000 سی سی را از شرکت ژاپن گرفته و آن را در سه تیپ عرضه کند.

گروه بهمن به تازگی با همکاری شریک تجاری دیرینه خود فروش مزدا 3 نیو را در درست کار خود دارد و با شرایط  ویژه فروش نقد و اقساطی روانه بازار خودرو کرده است.

برای اطلاع از فروش نقد و اقساط مزدا 3 نیو روی لینک کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: مزدا 3 نیو ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: